Sant Boi dóna resposta a les demandes ciutadanes per accedir a informació pública
L’Ajuntament va gestionar l’any 2015 184 expedients de Dret d’accés a la informació pública. Els expedients s’obren a partir de peticions d’informació formulades per la ciutadania.
La Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern regula i reconeix aquest dret a totes les persones a partir de l’1 de juliol de 2015.
L’Ajuntament de Sant Boi, però, va posar en marxa els mecanismes per facilitar l’exercici del Dret d’accés a la informació pública a finals del mes de maig de 2015.
S'entén que aquest dret s'aplica a aquelles informacions que són d’interès general i que es troben a disposició de l'Ajuntament.
Les sol·licituds d’informació més habituals l'any 2015 van ser les relacionades amb les llicències d’activitat, via pública, obres i edificació i protecció de la legalitat.
En 88 de les 184 demandes d’informació gestionades l'any passat la resposta va ser immediata i la gran majoria de la resta es van gestionar en un termini màxim de 30 dies.
3 dels assumptes abordats van tenir com a conseqüència la implantació d’una millora organitzativa. L'Ajuntament treballa per incorporar a la seva pàgina web les informacions demanades.
L’Ajuntament de Sant Boi aposta per la transparència com una eina de millora de la gestió i el servei a la ciutadania.
Per exercir el Dret d’accés a la informació pública: Enllaç
Si voleu fer una consulta, expressar una queixa o fer un suggeriment, utilitzeu la bústia T’Escoltem: Enllaç
Accions del document