Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Informació Activitat Pública / Dret d’Accés a la Informació Pública / Que és el Dret d'accés a la informació pública

Que és el Dret d'accés a la informació pública


Les persones tenen el dret d’accedir a la informació pública, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda (art.18.1, Llei 19/14).

Lleis

Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno.

Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.

Com exercir-ho?

Cal presentar una sol·licitud del dret d’accés a la informació pública (SAIP)

Com i on es pot presentar?

A la pàgina web municipal www.santboi.cat, a tràmits, guia de tràmits, catàleg de tràmits i serveis de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. (Enllaç a registre electrònic).

També de forma presencial, a l’OMAP (Oficina Municipal d’Atenció a les Persones) o també enviant-la per correu postal certificat, al Servei de Qualitat, Transparència i Innovació.

Quins requisits són necessaris per posar a les sol·licituds d’informació pública?

Les sol·licituds d’accés a la informació pública es poden presentar per qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, sempre que permetin deixar constància dels següents requisits:

La identitat del sol·licitant.

La informació precisa a la qual es vol tenir accés, sense necessitat d’indicar cap document ni expedient concrets.

La forma o el format en què es prefereix tenir accés a la informació.

Una adreça de contacte, preferentment electrònica, que serveixi per a les comunicacions entre el sol·licitant i l’Administració.

El sol·licitant pot exposar, amb caràcter potestatiu, els motius que justifiquen l’exercici del dret d’accés a la informació pública. L’absència de motivació en cap cas no pot ésser una causa per a denegar la sol·licitud.

Qui pot presentar una sol·licitud de dret d’accés?

La sol·licitud la pot presentar qualsevol persona més gran de setze anys (art.18.3, Llei 19/14).

Quina informació pública es pot demanar?

Tota la informació elaborada, en aquest cas, per l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat i la que aquesta té en el seu poder, llevat que sigui d’aplicació preferent algun dels límits al dret d’accés a la informació pública, legalment previstos o que pugui oposar-se alguna causa legal d’inadmissió de la sol·licitud.

Quins límits hi ha al dret d'accés a la informació pública?

1. El dret d’accés a la informació pública pot ésser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a:

• a) La seguretat pública.

• b) La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.

• c) El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l’Administració pública, si el secret o la confidencialitat són establerts per una norma amb rang de llei.

• d) El principi d’igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva.

• e) Els drets dels menors d’edat.

• f) La intimitat i els altres drets privats legítims.

• g) El secret professional i els drets de propietat intel·lectual i industrial.

2. El dret d’accés a la informació pública també pot ésser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei (art. 21, de la Llei 19/14).

Què s’ha de pagar?

L'accés a la informació és gratuït. En el cas que la sol·licitud suposi l'obtenció de còpies, s'aplicarà la taxa establerta, a l’ordenança fiscal núm. 7.

- Per cada full de tamany A3 i A4, tant en suport paper com en suport digital: 0,50 €

- Per cada full de tamany superior a A3:

En suport digital i en qualsevol tamany: 2 €

En suport paper tamany A1 i A2: 4,10 €

En suport paper tamany A0 i  superior: 6,10 €

Els estudiants i pensionistes gaudiran d'una reducció del 50% de la taxa del servei de còpies.

Es pot reutilitzar la informació pública?

La informació pública pot ésser reutilitzada amb qualsevol objectiu lícit, especialment la reproducció i divulgació per qualsevol mitjà de les dades objecte d’informació pública i la creació de productes o serveis d’informació amb valor afegit basats en aquestes dades (art. 16.2, Llei 19/14).

La reutilització de la informació pública és lliure i no està subjecta a restriccions, llevat dels supòsits en què, per via reglamentària, se sotmeti a l’obtenció d’una llicència de reconeixement de creative commons, per raó de la tutela d’altres drets o béns jurídics, o a la sol·licitud prèvia de l’interessat (art. 17.1, Llei 19/14).

S’ha de garantir que en el procés de reutilització no s’altera el contingut de la informació reutilitzada ni se’n desnaturalitza el sentit, i també cal citar la font de les dades i indicar la data de la darrera actualització (art. 17.3, Llei 19/14).

Quin és el procediment per resoldre?

Un cop presentada la sol·licitud, l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat lliura un avís de recepció i disposa del termini màxim d’un mes per a la tramitació de la sol·licitud d’accés a la informació i pel lliurament de la informació.

La persona sol·licitant té dret a presentar recurs si se li denega totalment o parcial la informació demanada.

Contra aquest acte administratiu, que és definitiu en via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació.

També es pot interposar una reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) en el termini d'un mes a comptar des del dia següent de la recepció de la notificació.

La reclamació és gratuïta i voluntària.

La Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP) s’encarrega de vetllar pel compliment i les garanties del dret d’accés a la informació pública, de les administracions públiques catalanes.

Accés per a presentació un Reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP)


Data d'inici de la publicació:
14/07/2023 10:55

Accions del document

5418 nombre de visites any actual

205942 nombre de visites des de l'inici del Portal

Portals de Transparència