El dret d’accés, una peça més de la Integritat Pública
Segons la llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern, desenvolupada amb el decret 8/2021 sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública, el dret d’accés és un dret que hem de garantir des de les administracions publiques. La Llei de Transparència garanteix el compliment del principi de legalitat i la possibilitat que els ciutadans disposin de mecanismes de protecció per a la tutela de llurs drets i interessos. La ciutadania pot tenir accés a les dades i a la informació de què disposen les administracions i els poders públics, que són determinants per a la seva presa de decisions i que els ciutadans també han de conèixer per tal de poder avaluar les actuacions públiques i garantir un exercici del poder públic responsable. La transparència i el dret d’accés a la informació pública es consoliden, així, com a eines determinants del control social de l’Administració i de la seva activitat, en benefici d’una major qualitat democràtica.
En el nostre cas oferim a la ciutadania els diferents continguts de publicitat activa que poden ser del seu interès i oferim el tràmit del dret d’accés de forma destacada a la nostra web i al Portal de Transparència. Per fer-ho, disposem de la Unitat d’Informació que depèn del Servei de Qualitat, Transparència i Innovació. Aquesta unitat és la que impulsa tota la tramitació dels expedients i en fa el seguiment per tal d'ajustar-se als terminis legals de resposta i garantir una resposta de qualitat
Fruit d’aquesta voluntat de transparència i de construcció de la integritat Pública, durant 2023 hem tramitat 342 expedients i s'ha donat resposta a 2 requeriments de la GAIP (Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació), organisme que vetlla per a fer efectiu amb totes les garanties el dret d’accés.
L’accés al tràmit es pot trobar al Web i al Portal de Transparència.
Accions del document