Les Cartes de Serveis, els estàndards de bona administració
L’article 59 Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en el marc del dret a una bona administració i a uns serveis públics de qualitat, disposa l’obligació de garantir unes condicions mínimes i raonables de qualitat en la prestació dels serveis públics.
Per aquest motiu l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, amb la voluntat de fer efectiu el dret de la ciutadania a uns serveis públics de qualitat, per segona vegada, ha rebut de l’Agència de Transparència de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, una subvenció per portar a terme projectes vinculats per fer efectiu aquest dret.
A partir del treball plantejat i fet, i dels indicadors i compromisos establerts en les cartes aprovades des de les hores a l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, hem establert una metodologia de gestió i obtenció dels indicadors, per gestionar els resultats, avaluar-los, proposar un pla d’acció i posterior publicació de les dades, per poder informar del grau de compliment dels diferents compromisos recollits a les cartes de servei que servirà per a la presa de decisions envers els serveis a conseqüència d'un procés complet d’avaluació.
En aquest procés:
-
hem treballat en 117 Cartes de Serveis
-
hem aprovat 31 Cartes de Serveis
-
hem definit més de 340 indicadors i 150 compromisos
-
els hem publicat de forma visual i intuïtiva, de cara a la ciutadania per part dels serveis
-
hem creat un sistema normalitzat i automàtic per a aportar les dades i l’hem racionalitzat
I continuarem treballant-hi donat que les cartes de serveis constitueixin un instrument de garantia de la qualitat dels serveis públics, basada en la millora contínua de la gestió, amb el resultat d’una administració digital, eficient, inclusiva i transparent.
Es poden consultar a través d'aquest enllaç
Accions del document